Søkeoptimalisering per 2021
Det er ALLTID en god idé å optimalisere nettsidene!
La oss gi deg noen tips for hvordan du kan søkeoptimalisere hver side på nettstedet ditt. Hvis du noen gang har lurt på hva som bør gå inn i valg av søkeord og hvor de skal henn, vil du kanskje sette pris på disse praktiske og enkle tipsene.
Vi skiller som regel mellom 2 typer SEO
Lokal SEO (også kjent som “on-site SEO”) er praksisen med å optimalisere nettsideinnhold for søkemotorer og brukere. Vanlig SEO-praksis under denne typen SEO inkluderer optimalisering av tittel, innhold, stikkord, interne lenker og URL-er.
Dette er forskjellig fra off-page SEO, som optimaliserer for signaler som skjer utenfor nettstedet ditt (for eksempel tilbakekoblinger).
Bruk målordet ditt i de første 100 ordene
Dette er et kraftfullt grep som sannsynligvis alltid vil utgjør en viktig del av optimaliseringen. Alt du trenger å gjøre er å bruke hovednøkkelordet en gang i de første 100-150 ordene i artikkelen.
Høyt fokus på ord som dukker opp tidlig på siden din
Selv om Google er MYE smartere enn det var i starten, så bruker de fremdeles ting fra den gamle skolen, som f.eks. enkle søk etter bestemte nøkkelord på siden. Således er det den spesifikke fremgangsmåten som er interessant.
Hvis du søker etter konkurransedyktige nøkkelord, vil du legge merke til at nesten alle topprangeringssidene bruker det eksakte nøkkelordet i tittelen. Men der er langt mer som skal til på SEO-fronten i 2021. Vi vil jevnlig se på viktige endringer og komme med mer dyptgående detaljer etterhvert. Flere områder innen SEO er veldig omfattende, men det er hovedsaklig de enkle grepene som betyr mest.
For å rangere innholdet ditt høyt i 2021, må du også optimalisere innholdet ditt for:
- Brukererfaring
- Avvisningsfrekvens og oppetid
- Søkeformål
- Hastighet ved lasting av sider
- Klikkfrekvens
Disse er de 5 hovedområdene som Bitreactor har spesialisert seg på og med vår kompetanse vil du kunne være trygg på at nettsiden ikke faller bakerst i Googles prioritetskø.